האם מוצרי חלב הם מקור טוב לסידן? 

מוצרי חלב הם דוגמה למקור מצוין לסידן שמשלב תכולת סידן גבוהה יחד עם ספיגה מובטחת. זאת, למרות הדעות הרווחות על כך שספיגת הסידן ממוצרי חלב אינה מיטבית ושצריכת מוצרי חלב מגבירה את איבוד הסידן מהגוף. דעות אלה שגויות וקיימות הוכחות מדעיות נחרצות שמפריכות אותן ומוכיחות את הקשר החיובי בין צריכת סידן שמקורו במוצרי חלב ובין בריאות העצם. 


חלב ומוצריו מספקים קרוב ל-70% מצריכת הסידן בתזונה המערבית. יתר הסידן מגיע בעיקר מירקות עליים, פירות יבשים, טחינה ומוצרי סויה, ואחוזים בודדים מגיעים ממי השתייה, כולל מי ברז ומים מינרלים. כשמשווים בין מזונות שידועים כמקור לסידן חשוב לבדוק לא רק את כמות הסידן שהם מכילים אלא גם לשקלל את מידת הזמינות הביולוגית שלו לגוף (כמות הסידן שהגוף יקבל בסופו של דבר). 
בהתחשב בשני הגורמים (תכולת סידן ואחוז ספיגה בגוף) בדקנו כמה צריך לאכול ממקורות מזון שונים, כדי לקבל את כמות הסידן שיש בכוס חלב. 
*הערכים מבוססים על שקלול של תכולת הסידן במזון ואחוז הספיגה שלו.